duminică, 24 mai 2015

Vesti si povesti despre "Nasterea ca acasa"

 "Nasterea ca acasa" - proiect nou si deja descoperit de cuplurile care au trecut pragul maternitatii noastre.
Din luna octombrie am dat start acestui vis pe care multe dintre mamici l-au visat ca fiind prezent si in Romania.
Detaliile acestui text pot forma emotiile unei viitoare mamici, unei femei insarcinate, care rezoneaza cu puiul ei din pantece, pot aminti unei alte femei despre ce a simtit aflandu-se in salonul 201 sau poate o alta mamica, un alt sot, poate simti emotiile puternice, frica, cateodata neputinta.


Au trecut aceste cateva luni in care noi am trait alaturi de voi experiente inaltatoare, pline de adrenalina, cat si emotia  nasterii unui bebelus care aduce mamei lacrimile primei intalniri.
Cupluri din Constanta, cupluri din Bucuresti, Braila, Galati, Tulcea au trait momente unice, iar prin scrierile acestea le vor retrai.

Nasterea ca acasa - intre vis si realitate

Care este visul? Care este realitatea?
Povesti frumoase, povesti in care emotia este transmisa pas cu pas si multe asteptari.
Intrebari cheie pe care le-am adresat cuplurilor dupa nastere:

1. Cuplu sosit din Bucuresti:
De ce aici? Este al doilea copil si de aceasta data v-ati dorit sa-l nasteti natural, in apa, in intimitate si v-ati indepartat de Bucuresti

"Nasterea a doua mi-am dorit sa fie in apa, sa fiu numai eu cu sotul meu, ne-am pregatit pentru aceasta experienta si, impreuna cu o moasa din Bucuresti, ne-am facut un plan de nastere. 
Prin aceasta nastere am inteles ca poate fi grea, dar nu traumatizanta, ca poate aduce un sentiment unic"

2. Mamica din Braila, prima sarcina, alaturi de sotul ei:

"De ce o nastere naturala in Isis? De ce in bazin?"

"La inceputul acestei sarcini nu stiam cum voi naste, dar stiam ca imi doresc sa fie natural. In timpul sarcinii am avut ocazia sa fiu internata intr-un spital si sa aud povestile femeilor care au nascut si atunci am realizat ca este important sa am o nastere pe care sa mi-o programez, sa ma informez pentru asta, sa ma pregatesc, sa nu plec in neant. 
Cand am inceput cautarile mele nu stiam unde voi naste, ci doar imi culegeam informatii despre nastere si am hotarat sa ma indrept catre locul care-mi va permite sa pot avea nasterea asa cum consideram ca mi se potriveste"

Ce fel de nastere iti doreai?

"Instinctiva, sa ma misc liber, sa am sotul langa mine, sa am intimitate. Am avut parte de ele"

3. Cuplu din Bucuresti, operatie cezariana, dorinta de a naste "ca acasa"
Aveti micutul la san si intreg chipul va inunda de fericire. Ne spuneti cateva cuvinte?

"Simt ca cel mai important este sa ai un bebelus sanatos. Am trecut printr-un travaliu lung, obositor. Eram pregatita, atat eu cat si sotul meu sa putem petrece multe ore in travaliu, dar se pare ca planul de a avea o nastere perfecta, nu este intotdeauna si planul bebelusului sau planul lui Dumnezeu.
Micutul nostru avea o pozitie vicioasa, iar cele 18 ore de travaliu l-au obosit.
 I-au scazut bataile inimioarei si atunci ne-am indreptat catre sala de operatie putin speriati.
Nasterea naturala ca acasa poate fi asa cum ti-o programezi, sa ai parte de linistea camerei, sa simti cum durerea contractiilor se diminueaza daca te scufunzi in apa, dar cand bebe anunta semnele de oboseala uiti tot si spui: ce bucurie ca exista cezariana!"

4. Cuplu Galati, operatie cezariana, decizia mamei
Emanati fericire si sunteti atat de activa, sunteti doar in a doua zi dupa cezariana. De unde aveti atata energie?

"De unde? Orice mamica are energie sa se refaca dupa nasterea naturala sau operatia cezariana. Ne-am dorit foarte mult fetita, am asteptat-o multi ani si pretuim fiecare clipa cu ea."

Ati ales sa veniti de la Galati la Constanta. Care a fost motivul deciziei dvs?

"Buna intrebare, da! Am venit sa nasc natural "ca acasa". 
M-am informat si cand am vazut proiectul Isis, mi-am spus ca este tot ceea ce imi doream. Este pentru mine.
Vedeti cum am pus accentul? Am spus ca eu imi doream si, cu planurile facute, cu multe ganduri pozitive, abia asteptam sa vina sfarsitul sarcinii ca sa ne indeptam spre Constanta.
Dar, surpriza! 
Domnisoara noastra isi gasise un leagan in burtica mea, statea confortabil in pozitie pelviana.  Si asa am plecat cu acelasi entuziasm spre Constanta, cu bucuria unei nasteri in apa, asa cum visasem, dar cu gandul ca fericirea vine spre noi pe ce cale vrea ea, iar noi, doar suntem pregatiti sa o primim!
Iata, ea este fericirea noastra venita cum a vrut ea, nu cum a programat mama ei!"

Fericirea de a fi parinte, de a avea un copil in brate vine spre noi pe orice cale vrea ea?
Alege informat!
Poti alege pentru tine!
Poti alege pentru copilul tau!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu